AE86用フロント大径ブレーキキット262Φ ローターレス/AE86 for 4AG front large diameter kit 262Φ rotor less

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■商品の特徴

AE86用フロント強化ブレーキキット大径262Φ ローターレス

【仕様】
AE86ノーマル(233Φ-18)から(262Φ-21)へ大径化し、AE86キャリパーピストンサイズと同等のトヨタ系キャリパーを採用しました。パッド面積も同等サイズです。

【目的】
ブレーキ容量アップとともに、リビルト、レストアを意識したブレーキキットです。

【特徴】
3D設計及びCNCマシニング加工品
youtube https://youtu.be/zmHUbPSH2LI

【メーカー、ブランド】
インパルスマシニング

【概要】
古くなって傷んだAE86キャリパーを、ブレーキフィーリングを悪化させずに代替えキャリパーに変更できます。使用するキャリパーは中古品が豊富なこと、新品供給があることを条件に選定しました。
また、キャリパーピストン径はマスターシリンダーとの相対関係があるため、不用意にピストン径が変わると、ペダルフィーリングが大きく変わってしまいます。そのためピストン径(サイズ)とブレーキパッドサイズ(面積)がAE86と同等な物を選定基準にしました。
加えて、ブレーキキャリパーの適合ディスクパッドが、ストリート用から競技用まで、多種多様なメーカー品があり、自由に選択できる車種のキャリパーを選びました。
ディスクローターは大径化したローターとキャリパーの位置関係により、ホイルとの接触が起きにくいオフセット量、ディスク厚、部品供給が豊富な車種を選びました。

【キット品の構成】
・スチール製ブレーキブラケット 左右1セット 防錆メッキ処理済
(純正約7.6mm厚<弊社キット品9.0mm厚)
・アルミブラケット(位置決めノックピン付き) 左右1セット 防錆アルマイト処理済み
(A7075高強度アルミ/超超ジュラルミンを採用)
・組み付けボルト

【別途準備頂く必要のあるもの】
・ブレーキキャリパー左右セット(ブレーキパッド等含む)
・ブレーキホース左右

【オプション設定】(別途有償オプション)
・中古ブレーキキャリパー左右及びリビルトOH ※中古品につき保証なし
・ステンメッシュブレーキホース(RUNMAX製)
・ホースクランプ(ストラット固定クランプ)
・ディスクパッド(制動屋:街乗り用SP<峠用SM400<サーキット用RM550,RM551+)、他

【仕様】
キャリパー適合品番 (RH 47730-52020,LH 47750-52020)
車種(トヨタ)
ヴィッツ(NCP10,13-RS用※標準車不可)
bB(NCP3#系)
ファンカーゴ(NCP2#系)
他(プラッツ、イスト、WILL、プロボックス等)

【ディスクローター】車種 ホンダシビック EG6/EK4
※4H-PCD穴あけ加工及びハブ裏R面逃し加工要(ローターハブ穴面取り)

【取付け注意点】
ディスクローターが車両内側へオフセットします。このため、使用キャリパーはハブ面から突出しないためホイルの自由度が高いですが、ロアアーム端部とディスクローターのクリアランスが狭くなります。
ロールセンターアダプター未使用車は、クリアランスは問題ありませんが、ロールセンターアダプター使用車は、場合によって純正ロアアームの端部を削る必要があります。その他、取付けの車両ごとに個別に対応してください。
※ディスクローターとロアアームのクリアランスは1.5mm以上を確保してください。

【対策】
1)社外製ロアアームの使用(端部が細くなり、クリアランスが十分に確保出来ます)
2)ゼグラスナックルの使用(ストラットの位置が数ミリ外側へオフセットするため、純正ロアアームにおいてもクリアランスが確保出来ます。)

【特記事項】
※競技専用部品のため、製品保証はございません。取付けに関しては状態が車両毎に異なりますので、個別に対応してください。

ブレーキ大径化のメリット
なぜブレーキディスクローターを大径化するのか。
そのメリット、デメリットは?

まず最初に、純正ノーマル状態のディスクローターの大きさは適切なのか?
大衆車と高級車、高級スポーツカーのブレーキサイズは同じなのか?

このことを考えてみてください。
高級車は、価格が高い分、性能向上の部品が初めから装着されています。

逆に大衆車は、価格を安く抑えるため、性能向上よりも、日常走行に問題ないレベルの機能で販売されています。
とくに、ディスクローター、いわゆるブレーキのサイズは、ホイルサイズに影響するため、ブレーキが大きくなる、するとホイルが大きくなる、タイヤサイズも大きくなる。
となるわけです。
冬用のスタッドレスタイヤは、ホイルサイズを小さくして、タイヤの出費を抑えたりします。
高級車や高級スポーツカーはスタッドレスタイヤが履けない車も多く存在します。

このように、大衆車のノーマルブレーキは、スポーツ走行したり、レースなどの競技で使用するには、容量が足りなくなることがほとんどです。
例外的に、改造範囲の狭いワンメイクレースは、ノーマルブレーキサイズじゃないの?と考える方もいますが、ワンメイクレースは全車が同じブレーキで走行しているため、レース後半でブレーキの効きが甘くなれば、周りも同じことが起きるので、レースとしての醍醐味は
楽しめる、ということになります。
また、そのようなカテゴリーではブレーキメンテナンスの頻度が高く、ブレーキパッドやディスクローターを頻繁に交換しています。

改造が許される車の場合、このようなメンテナンス頻度を減らし、性能を向上させるためのブレーキの容量アップは、とても重要で、メリットにつながります。

ディスクローターの大径化のメリット
・ディスクパッドの負担が減り、寿命が長くなる。
・ディスクローターの負担が減り、寿命が長くなる。
・ブレーキのコントロール性が向上し、タイムアップする。
・レース後半のブレーキの熱ダレが抑えられ、安心して走行できる。
など、様々なメリットが起こります。

ここで、??と思った方もいると思います。
ディスクローターの大径化によって、なぜコントロール性が上がるのかと。

それにはいくつかの理由があります。
今まで走っていた環境と全く同じ状態で、ディスクローターの大径化をしたと仮定します。

①ブレーキは以前より効くようになります。
②ドライバーがそれを察知して、ブレーキを踏む力を弱めます。
③弱い力で踏むことで、繊細なドライビングが可能になる、または、効くパッドから、コントロールするパッドへ変更することが可能になる、

ブレーキに求められる性能は、基本性能が人の意志に比例した減速量です。
人が止まらないと感じないようにすることが基本性能です。

そして、ABSのない旧車の場合、濡れた路面でのブレーキングは痺れます。
これは晴れのスポーツ走行でも同じです。
ブレーキがロックしやすければ、コーナーへ安心して突っ込めなくなります。

このように、ブレーキの基本性能と、スポーツの要求性能は異なるので、効くことと、扱いやすいこと、は別のテーブルで考える必要があります。

次に、弊社のブレーキキットが、他車種のブレーキを使用しているか、です。

①近年のAE86のブレーキキャリパーは傷みが酷く、OHしても性能が維持し辛く、OHの頻度が高まるか、性能が発揮できないか、コスト面でも機能面でも問題が起こります。

②純正キャリパーの構造の問題
AE86は片側のスライドピンが固定式のため、交換が行えません。
他車種のブレーキでは、このスライドピンが交換やOHが容易なため、OHの頻度、性能の維持がしやすくなり、コスト面、機能面で安心して使用できます。

そして、重要なことが、ブレーキの効くとコントロール性は別テーブルで考えること、と説明しましたが、ブレーキキャリパーのサイズ、いわゆるピストン径とディスクパッドの面積(大きさ)を間違えてしまうと、コントロールしにくいブレーキになってしまいます。

この理屈から、パッド面積、ピストン径を変化させないために、VItz系キャリパーを使用し、ディスクパッドが豊富に選べること、中古キャリパー、新品キャリパーの供給状況も考え総合的なメリットで、このキットを販売しています。

■まとめ
「ブレーキの効き(基本性能)」と「コントロール性(性能向上要求)」は同じテーブルで考えないことです。

 

■Product features

AE86 for 4AG front reinforced brake kit  large diameter  262Φ rotor less

【Specifications】
The diameter has been increased from AE86 normal (233Φ-18) to (262Φ-21), and Toyota calipers equivalent to the AE86 caliper piston size have been adopted. The pad area is the same size.

【Purpose】
It is a brake kit that is conscious of rebuilding and restoring as well as increasing the brake capacity.

【Feature】
3D design and CNC machining processed products

youtube https://youtu.be/zmHUbPSH2LI

【Manufacturer, brand】
Impulse machining

【Outline】
It can be replaced the old and damaged AE86 caliper with a replacement caliper without deteriorating the brake feel.
The caliper to be used was selected on the condition that there are abundant second-hand goods and there is a new supply.
Also, since the caliper piston diameter has a relative relationship with the master cylinder, if the piston diameter changes carelessly, the pedal feeling will change significantly. Therefore, the selection criteria are those with the same piston diameter (size) and brake pad size (area) as the AE86.
In addition, there are manufacturer’s wide variety of brake caliper compatible disc pads for from street to competition, and we chose the caliper of the car model that can be freely selected.
Due to the positional relationship between the larger diameter rotor and caliper, we selected a disk rotor with abundant parts supply
that offset amount and the disc thickness are less likely to come into contact with foil.

【Kit product configuration】
・ Steel brake bracket, 1 set on the left and right, rust-proof plated
(Genuine about 7.6 mm thick <Our kit product 9.0 mm thick)
・ Aluminum bracket (with positioning knock pin) 1 set on the left and right, rust-proof alumite treated
(A7075 high-strength aluminum / extra super duralumin is used)
・ Assembly bolt

【Items that need to be prepared separately】
・ Brake caliper left and right set (including brake pads, etc.)
・ Brake hose left and right

【Optional setting】 (separately paid option)
・ Used brake caliper left and right and rebuilt OH * There is no guarantee for used products.
・ Stainless mesh brake hose (made by RUNMAX)
・ Hose clamp (strut fixing clamp)
・ Disc pad (SEIDOUYA: SP for city riding <SM400 for mountain pass <RM550, RM551 + for circuit), etc.

【Detailed specifications】
Caliper compatible part number (RH 47730-52020, LH 47750-52020)
Vehicle model (Toyota)
Vitz (for NCP10, 13-RS * Standard car not available)
bB (NCP3 # series)
Fun Cargo (NCP2 # series)
Others (Platz, Ist, WILL, Probox, etc.)
.
【Disc rotor】
Vehicle model (Honda)
Civic EG6 / EK4
* 4 H-PCD drilling and hub back R surface chamfering required (rotor hub hole chamfering)

【Installation precautions】
The disc rotor offsets inside the vehicle. For this reason, the caliper used does not protrude from the hub surface, so the degree of freedom of the foil is high, but the clearance between the lower arm end and the disc rotor is narrowed.
so the degree of freedom of the foil is high, but the clearance between the lower arm end and the disc rotor is narrowed.
Clearance is not a problem for cars that do not use the roll center adapter, but for cars that use the roll center adapter,
it may be necessary to scrape the end of the genuine lower arm. In addition, please handle each vehicle individually.
※Ensure a clearance of 1.5 mm or more between the disc rotor and lower arm.

【Countermeasures】
1) Use of an external lower arm (the end becomes thinner and sufficient clearance can be secured)
2) Use of ZEGRACE KNUCKLE (Because the strut position is offset to the outside by a few millimeters, clearance can be secured even with a genuine lower arm.)

【Special Notices】
※ As this is a competition-only part, there is no product warranty. As for the installation, the condition differs depending on the vehicle, so please handle it individually.


Advantages of increasing the diameter of the brake

Why increase the diameter of the brake disc rotor?
What are its advantages and disadvantages?
First of all, is the size of the disc rotor in the genuine normal condition appropriate?
Are the brake sizes of popular cars, luxury cars, and luxury sports cars the same?
Please think about this.
Luxury cars are equipped with performance-enhancing parts from the beginning due to their high price.
On the other hand, popular cars are sold with functions that are not problematic for daily driving, rather than performance improvement, in order to keep prices low.

In particular, the size of the disc rotor, what is called brake, affects the wheel size, so it becomes,
Brake gets bigger
Then the foil gets bigger
Tire size also increases

For  studless winter tires, we an reduce the wheel size and reduce tire consumption.

There are many luxury cars and sports cars that cannot wear studless tires.

In this way, in most cases, the capacity of normal brakes of popular cars is insufficient for use in sports driving and purpose of competitions such as racing.

Exceptionally, some people think that, isn’t the one-make race with a narrow range of modifications the normal brake size? In the case of a one-make race, all cars are running with the same brakes, so if the brake becomes less effective in the latter half of the race, the same thing will happen all around , so we will be able to enjoy real thrill of the race.
In addition, brake maintenance is more frequent in such categories, and brake pads and disc rotors are frequently replaced.

For cars that can be modified, increasing the capacity of the brakes to reduce such maintenance frequency and improve performance is very important and leads to benefits.

Advantages of increasing the diameter of the disc rotor
・ The load on the disc pad is reduced and the life is extended.
・ The load on the disc rotor is reduced and the life is extended.
・ Brake controllability is improved and the time is improved.
・ In the latter half of the race, the heat sagging of the brakes is suppressed, and we can drive with confidence.
Such as there are various benefits.

Now ? ?? I think some people thought that.
Why is the controllability improved by increasing the diameter of the disc rotor?

There are several reasons for that.
Suppose you have increased the diameter of the disc rotor in exactly the same environment as you were running.

① The brake will be more effective than before.
② The driver senses this and weakens the force to step on the brake.
③ By stepping on with a weak force, delicate driving becomes possible.

Or you can change from a working pad to a controlling pad,
The performance required for a brake is the amount of deceleration whose basic performance is proportional to the will of the person.
The basic performance is to prevent people from feeling unstoppable.

And in the case of old cars without ABS, braking on wet roads will be numb.
This is the same for sunny sports driving.
If the brakes are easy to lock, we will not be able to rush into the corner with confidence.

In this way, the basic performance of the brake and the required performance of the sport are different, so it is necessary to consider the effectiveness and the ease of handling at different tables.

Next is whether our brake kit uses brakes from other models.

(1) The brake calipers of the AE86 in recent years are severely damaged, and it is difficult to maintain their performance even if they are OH. Also the frequency of OH increases, the performance cannot be demonstrated, and there are problems in terms of cost and functionality.
② Problems with the structure of genuine calipers
The AE86 has a fixed slide pin on one side, so it cannot be replaced.
For brakes of other models, this slide pin is easy to replace and OH, so it is easy to maintain the frequency of OH and performance , and you can use it with confidence in terms of cost and functionality.

And we explained that the important thing is to think about the effectiveness and controllability of the brakes on a separate table, but if we make a mistake in the size of the brake caliper, the so-called piston diameter and the area (size) of the disc pad, it will be a difficult brake to control.

From this theory, in order not to change the pad area and piston diameter, VItz type calipers are used, a wide variety of disc pads can be selected, and the supply status of used calipers and new calipers is also considered, and this kit is sold with overall merits.

Summary
Brake effectiveness (basic performance) and “controllability (performance improvement request)” should not be considered in the same table.

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