LINK to ONLINE STORE
↑↑オンラインからのお問合せはこちら↑↑
☆LINEからのお問合せにもページ最下部より対応しております☆
■商品の特徴
☆インパルスブランド☆テールカッターIMPULSEロゴ付き※銀行振込みご利用の方、送料無料(離島含む中継地域の場合は別途追加費あり。)
送料自動計算表示されますが、後ほど訂正致します。
クレジットカードの場合、分割払い可
□商品説明
AE86用に専用設計したデフ上60Φマフラーです。
車高に制約があるデフ下マフラーの性能をデフ上タイプに求め、排気効率の向上を最大限に考えたサイレンサー形状を採用し音量、音質にもこだわりオーバルタイコを採用しています。
こちらのフルチタンタイプはサイレンサー内部、フランジ、ステーにまで豪華にもすべてチタン材を使用し、軽量化を実現しています。
神戸製鋼製、KOBELCOチタン材を使用しています。
□コンセプトは!?
メーカー製のデフ上マフラーは、16バルブノーマルエンジンをターゲットに開発されたものが多く、近年主流の5バルブエンジンなどパワーアップしたエンジンには、排気効率が悪くせっかくのエンジン性能を存分に発揮できないものがほとんどでした。
そこで、今回製作したものは60Φサイズのパイプ径を採用しサイレンサーの内部形状をこだわることで、オーバルサイレンサーの消音効果と大幅な排気効率の向上を達成しております。
中間パイプがストレート構造の排気効率優先のダイナミックサウンドタイプです。
最低地上高もタイコがないため、ローダウン量に自由度が生まれます。
エンジン劣化がひどい場合などの排圧の低いエンジンで使用されますと、こもった低音質となったり、その性能が十分に発揮できない恐れがあります。
<送料につきまして>
複数の商品を同時ご購入の際は、同一梱包などにより送料が変動する可能性が御座います。
※品質保持のため、同一梱包が出来ない商品も御座います。
また、大きなパーツをご購入の際も一部正確な送料が表示されない場合が御座いますが、ご注文後に正式な送料を含めました金額をご連絡させて頂きます。
■ Product features
「AE86 over differential 60Φ full titanium muffler without Intermediate silencer」
☆Impulse brand ☆Tail cutter withIMPULSE LOGO
* Free shipping for those who use bank transfer (additional fee will be charged for relay areas including remote islands).
The shipping fee will be calculated automatically, but we will correct it later.
In case of credit card, installment payment is possible.
□ Product description
It is a 60Φ muffler on the differential designed exclusively for AE86.
In order to require the performance of the muffler under the differential which has restrictions on the vehicle height from the muffler over the differential type, we adopted a silencer shape that maximizes the improvement of exhaust efficiency and also adopted oval silencer particular about volume and sound quality.
This full titanium type realizes weight reduction with using titanium material luxuriously for the inside of the silencer, flange, stay and everything else.
Made of Kobe Steel, KOBELCO titanium material is used.
□ What is the concept? ??
Most of the manufacturer’s muffler upper differential were developed as target to16-valve normal engine, and had poor exhaust efficiency and could not fully demonstrate their engine performance against the powered up engine, such as the mainstream 5-valve engine in recent years.
Therefore, the one produced this time adopts a pipe diameter of 60Φ size and by sticking to the internal shape of the silencer, we have achieved the muffling effect of the oval silencer and a significant improvement in exhaust efficiency.
It is a dynamic sound type whose intermediate pipe is straight structure prioritizes exhaust efficiency.
Since there is no silencer at the ground clearance, it generates a degree of freedom in the amount of lowdown.
It may not be demonstrated such as the sound quality is muffled and the performance is sufficient if it is used in an engine with low exhaust pressure, such as when the engine deteriorates severely.
<About shipping fee>
When purchasing multiple items at the same time, the shipping fee may fluctuate due to the same packaging etc.
※ Some products cannot be packed in the same package to maintain the quality.
Also, even if you purchase a large part, the exact shipping fee may not be displayed, but we will inform you of the amount including the official shipping fee after ordering.